REFERAT GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI, OCHRONY ŚRODOWISKA I ROLNICTWA
Kierownik: Franciszek Pińczuk tel. (076) 858-43-42/43 wew.51
pracownicy: Katarzyna Hatlaś-Węgłowska - podinspektor ds gospodarki nieruchomościami Katarzyna Małek - inspektor ds. ochrony środowiska i rolnictwa
Zdania:
1. gospodarka zasobem mienia komunalnego (m.in.: sprzedaż, oddanie w wieczyste użytkowanie, zamiany, oddanie w użytkowanie, najem, dzierżawę, trwały zarząd, użyczenie, darowizny,)
2. tworzenie poprzez scalanie, wymianę i nabywanie gruntów gminnego zasobu nieruchomości,
3. naliczanie opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego, zarządu i czynszu z tytułu dzierżaw, najmu,
4. wykonywanie zadań gminy z zakresu prawa ochrony środowiska a w szczególności wydawanie uwarunkowań środowiskowych na realizacje przedsięwzięć,
5. realizacja zadań gminy wynikających z ustawy o ochronie przyrody a w szczególności wydawanie zgody na usunięcie drzew i krzewów,
6. wykonywanie zadań wynikających z ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych,
7. nadawanie numerów porządkowych dla nieruchomości,
8. prowadzenie spraw z zakresu nazw miejscowości oraz nazewnictwa ulic i placów,
9. gospodarka lasami gminnymi na podstawie „planów urządzania lasów”
10. wykonywanie zadań z zakresu gospodarki wodnej, a w szczególności z zakresu ochrony przeciwpowodziowej oraz melioracji wodnych
11. wykonywanie zadań z zakresu geodezji i kartografii a w szczególności ochrona znaków geodezyjnych ,
12. prowadzenie spraw z zakresu gospodarki rolnej,
13. przekształcanie prawa wieczystego użytkowania w prawo własności,
14. prowadzenie spraw gminnego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej, w tym zadań realizowanych z funduszu,
15. współpraca z Powiatowym Ośrodkiem Dokumentacji Geodezyjno-Kartogaficznej, Ewidencją Gruntów i Wydziałem Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego Legnicy,
16. wykonywanie zadań z zakresu ustawy o wystąpieniu chorób zakaźnych zwierząt,
17. współpraca z innymi organami w zakresie zwalczania chorób, szkodników chwastów roślin uprawnych,
18. prowadzenie spraw z zakresu utrzymania i napraw dróg gminnych i wewnętrznych o nawierzchni gruntowej , 19. obsługa administracyjna Gminnej Spółki Wodnej. 20. Prowadzenie spraw z zakresu gospodarki odpadami a w szczególności: selektywna zbiórka odpadów, likwidacja „dzikich wysypisk odpadów, 21. Prowadzenie spraw z zakresu podziału nieruchomości 22. Prowadzenie ewidencji: - mienia komunalnego - nazw ulic i placów - numeracji porządkowej |